Geoform rankingløp #4 (23.04.2014)
Kategori: Konkurranse
Kart/område: Slengfehøgda
Arrangør: Geoform IL
Land: Norge
Disiplin: Treningsløp
Distanse: 7.63 km
Tid: 62:43
Målet for dette løpet var å løpe uten store bom. Terrenget her oppe har jeg respekt for. Skikkelig kupert med vriene grøntfelter nede i dalene. De to løpene jeg har brutt i min 3-årige o-karriere har vært oppe i området her. Et løp i fjor våres, da jeg ble vridd helt ut av kurs av et stort stup, og rotet lenge rundt uten å vite hvor jeg var. Og et løp i 2012 da jeg dundret på nedover en av de store liene og havnet utenfor kartet.

Til 1. lett langs sti, med kompasskurs til posten fra sving på sti.

2. langs stier og retning mot post fra der bekken krysser stien.

Til 3. velger jeg å gå rundt på sti for å få en sikker inngang til posten. Tar ikke sjansen på å gå rett på gjennom det grønne. Har en unødvendig sleng ut til veien til høyre og så tilbake igjen til stien. Taper 30-40 sekunder på det.

4. ned på vei og opp til stikryss.

Til 5. er det inn i et ganske diffust område. Her tar jeg det veldig rolig og kontrollert innover, for ikke å bomme. Stopper på blokkfelt litt før posten og taper litt tid her. Men ellers fornøyd med kontrollert retning til post.

Samme til 6. Følger myrdraget rolig og kontrollert, holder kursen og treffer post. Litt omstendelig og sakte, men sikkert.

Til 7. langs høyden til stor sti og over åpent felt til post. Stopper og nøler litt på vei mot den store stien, for plutselig er det helt åpne flekker som jeg lurer på om skal være gult. Ser andre har mye bedre strekktid her, har de bare gjennomført raskere, eller har de veivalg ned på veien?

8. opp bratta. 9. er litt vrien, for det er flere drag nedover lia. Fantastisk mosebunn som det er fristende å løpe for langt i. Men jeg holder igjen og treffer riktig drag etter litt stopp på veien.

Til 10. står jeg ikke nok på retningen og faller ned for langt til venstre. Blir en unødvendig sløyfe her og taper mye tid på dette strekket. Knallhard klatring opp til posten!

Til 11. og 12. er det morsom orientering langs smale rygger langs bekkene. Holder nesten på å ta feil sti inn til 11. men tar det kontrollert, sjekker og finner riktig sti.

Til 13. velger jeg nok en gang det som kanskje ikke er det raskeste veivalget, men det sikreste. Jeg har løpt greit gjennom løypa uten store bommer, og vil "safe" inn. Ut på sti gjennom myrdraget. Sikker inngang til posten over åpent felt.

Alt i alt godt fornøyd med løpet. Får en anstendig tid og plassering. Taktikken med å holde kontroll gir gode resultater. Så får jeg se om jeg greier å både holde kontroll og presse på litt mer på farten, etter hvert.
Vis kommentarer (0)

Geoform rankingløp #4 (23.04.2014)