Geoform rankingløp #14 (2016-08-10)
Kategori: Konkurranse
Karta/område: Bresjøen, Lilloseter
Arrangör: Lillomarka og Geoform
Distans: Treningsløp, lang løype
Stort sett bra gjennomført løp, men disk fordi jeg hoppet over post 11. Bare slurvete mot slutten å gjøre det. Ser ikke helt tallet for posten på kartet, det er printet på utydelig bakgrunn på kartet. Men burde sett den, likevel, selvsagt.

Elendig til 2. går rett i fella langs veien, i stedet for å kutte over mot sti til høyre tidlig på strekket. Løper også for langt på veien før jeg kutter inn mot post. Her er nok en gang slurvete kartlesning i starten av strekket medvirkende. Leser nok 2-tallet på post 12, som ligger nærmere veien, og tenker at strekket opplagt ligger langs vei.

Ellers går det mye bra i nydelig terreng. Mye kupering, lite stier. Mye artig kurveorientering, det er gøy!

Så jeg sier meg fornøyd, jeg, bom og disk til tross!

Hva er det så som gjør at jeg er fornøyd med dette løpet, til tross for bom og disk? Det er at i store deler av løypa løper og treffer jeg godt. Det er den store gleden med orientering, som gir en god opplevelse, uansett sluttresultat.

Noen eksempler på noen riktige avgjørelser som gir god løpsopplevelse:

3: Tråkler meg ned til veien. Derfra velger jeg å runde syd for stupene og følge ryggen oppover. Fint følelse å ligge på ryggen på denne måten oppover. Mot toppen velger jeg å holde langs høyden litt under toppen. Det sparer høydekurver og gir en rett og fin linje inn over myrene mot posten.

4: Følge kurs på kompass, kontrollere langs høydene på veien.

5: Kort strekk som går fint, ned skråningen, langs kanten av den åpne myra, rett på post.

6: Ganske langt strekk. Fint manøvrert langs sti og terreng helt til postsirkelen. Der ser jeg en steinrøys, men ingen skjerm og løper videre. På neste røys skjønner jeg et det var den første, likevel. Herlig følelse å vri seg rundt den flate kollen midt på strekket. Finne best løpbare linje i lyngen langs myra...

7: Berg og dalbane til denne posten, holder fin kontroll på retningen og treffer rett på opp siste kneika.

8: Fornøyd med å se og velge veivalget langs høyden til høyre. Flott terreng oppi her, altså.

Så begynner diverse masing og tull, som å løpe litt for langt før jeg tar opp i skogen til 10, glemme 11 etc. Tror kanskje jeg slipper konsentrasjonen når jeg kommer ned på veien mot 10. Det fører med seg noen feil som koster flere minutter og gir disk. Men det ødelegger ikke gleden over å ha gjort mye godt løps- og orienteringsarbeid i store deler av løpet!

Visa kommentarer (0)

Geoform rankingløp #14 (2016-08-10)